2011-04-20

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Idag hade vi återigen en solig och fin dag. Så jag bestämde att dagens långpromenad skulle gå via Vilsta. Det är extra trevligt att gå där när det är fint väder och dessutom hade jag ett par fotoidéer som jag ville testa. ;) Sagt och gjort så knatade vi iväg.
Som vanligt när hundarna började inse att vi skulle gå till Vilsta så blev dom lite extra "på" i kopplen.... Dom har ju insett att den platsen faktiskt kan innebära whippets! ;)
Men både jag och hundarna blev lite besvikna... dels så sken inte solen som jag hade tänkt mig (lite disigt), mina tilltänkta fotoobjekt var inte på rätt plats och det fanns ju INGA whippets där! ;)
Men skam den som ger sig... Vi strosade i alla fall runt lite här och där. Gick där vi inte brukade gå. Och helt plötsligt så bjuder Jisco på ett litet Kodak-moment! Nu hade jag tyvärr zoom-objektivet på kameran och hundarna i koppel... det innebar att motivet blev så här:


Inte så upphetsande kanske...


Men... Jag håvade snabbt upp mobilen ur fickan och lyckades precis fånga ögonblicket innan Jisco hoppade ner! :))


Jag kan ju inte låta bli att tänka på vilken bild det hade kunnat bli med en "riktig" kamera... men utan mobilen hade det inte blivit någon bild över huvud taget! ;)
 
 

3 kommentarer:

Annika Janson sa...

Hej!
Kanonfin bild - den knycker jag :-)
Kram
Annika

Whippetboys sa...

Det får du så gärna göra Annika! ;)

Helena, Quince och Otto sa...

underbart ljus och underbara färger! javisst är det tur att vi har våra telefoner med :)