2011-02-19

Fredag kväll...

 

...och väntan!!!
Men till slut började det hända saker!

18:17 fick jag ett SMS: "Tror jag såg en antydan till krystvärk"

19:43 kom ett MMS med en bild på en alldeles nyförlöst liten tik! <3

20:16 ytterligare ett SMS: "En tik till"

Vid det här laget höll jag på att gå upp i limningen! Och värre skulle det bli... för sen blev det tyst på meddelandefronten... väldigt tyst! Usch vad jag hann tänka hemska tankar! Tänk om det har hänt nåt!

Men 22:30 kom nästa rapport...
Den bestod av en bild på fyra valpar... och bildtexten: "4 av de 6 första tikarna. Ingen hane än"

Fyra gudomligt söta små tikar...

Oj oj oj! Skulle det inte bli nån hane?!
Men jodå... till slut kom det en liten gosse, som artigt låtit sina systrar vara före... damerna först heter det ju! ;)




Så nu är Silver en mäkta stolt far till 1 hane och 6 tikar på kennel Dog Power's... :)))

Stolt nybliven far! :)
























3 kommentarer:

tessan sa...

Kolla på tik 4!
Hon har Silvers vita prick på nacken....
Den kan han inte neka till :)

Tassintryck sa...

Gratulerar :-)
kram från mig
/maria

marina sa...

Åh vilka söta. Tik nr 4 har ju en helt otroligt fin färg kombinerat med fin teckning enl mig. :)